06/01/2019

Pudełko na przybory - fotokurs

Witajcie :)
Wiecie, że 8 stycznia jest obchodzony Dzień Sprzątania Biurka?! :D
Jeżeli będziecie obchodzić ten dzień z dużym rozmachem, to
życzę Wam dużo weny i odkrycia wielu wspaniałych zapomnianych przydasi w zakamarkach Waszych biurek, pudełek, szufladek...

A jeszcze w tamtym roku zrobiłam tekturowy przybornik na biurko, który już jakiś czas cieszy moje oczy w pracy ;)
Przy okazji powstał fotokurs, na który zapraszam.


Inspiracja dla Filigranki









FOTO KURS
  • Pudełko powstało z opakowania po telefonie - gruby, porządny kartonik ścięłam do wysokości odpowiedniej na długopisy i inne przybory. Znalazłam też w moich przydasiach drewnianą podstawkę, którą także wzięłam na warsztat :)
  • Wszystko pomalowałam białym gesso.
  • Na pudełku odbiłam za pomocą pasty strukturalnej dwa wzory masek (tekst pisany, i tarcze zegara). Zrobiłam tak na czterech ściankach pudełka. Tu musicie uzbroić się w cierpliwość, by pasta spokojnie wyschła, lub użyjcie nagrzewnicy (ewentualnie suszarki do włosów).

  • Po wyschnięciu czas na najlepsze! Barwienie! Malowanie, chlapanie, nacieranie - co tam tylko chcecie :) Robię to niezbyt dokładnie, bo zależy mi na kolorystycznym chaosie.
  • Maźnęłam najpierw metaliczną szarą farbą akrylową...

  • Następnie mixem kolorów farb akrylowych- biel, turkus, zieleń. Możecie także malować mgiełkami - zwykle psikam mgiełkę na plastikową tackę lub folijkę i stąd nanoszę pędzelkiem na ozdabiany przedmiot. 


TEKTURKA

  • Tekturkę maluję białym gesso, a następnie pryskam zieloną mgiełką.


  • Smaruję tekturkę klejem i przyklejam do pudełka. Gdy klej nieco wypływa spod tekturki, to zawsze rożkiem sztywniejszego papieru zbieram jego nadmiar. 
  • Tekturkę podzieliłam na pół i umieściłam na dwóch ściankach pudełka.


  • Na koniec jeszcze podmalowuję tekturkę, żeby wyglądała spójnie z tłem.

  •  Ostatnie dekory - za pomocą kleju na gorąco przyklejam kwiaty z foamiranu, metalową ozdobę "handmade" oraz mini spinacz.

  • Dodatkowo naniosłam punktowo żel z efektem szkła (taki efekt rosy), możecie alternatywnie użyć np. kleju magic, który po wyschnięciu również zrobi się przezroczysty i da pożądany efekt.

Tak wygląda gotowe pudełko wraz z podstawką.
Środek pomalowałam i "naciapałam" farbami.



Uściski dla Was ;) Pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Paczuszka radości-wymiata !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny kursik i świetny przybornik. Taki już wiosenny... Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję pięknie za odwiedziny i za każdy pozostawiony wpis :)